Tetris voor de Picosystem

Schermafbeelding van de Tetris applicatie voor de Picosystem

Een kleine Tetris clone, gemaakt voor de Picosystem. Het is gebouwd om te leren over optimalisatie en werken in zeer beperkte omgevingen, zowel in rekenkracht als in geheugen.


Waarom heb ik dit gemaakt?

Als iemand met een interesse in optimalisatie van software wilde zien of ik een applicatie kon maken die goed zou draaien op een micro-controller. Ik wilde ook dat het een spel zou worden, dus ik besloot een Tetris clone te maken. Voor de hardware heb ik gekozen voor de Picosystem. Dit is een uitstekend apparaat, en is gebaseerd op de RP2040 microcontroller. Dit geeft me een aantal voordelen:

Het maken van de Tetris applicatie

Voor de programmeertaal had ik verschillende opties. Elke embedded taal kon worden gebruikt, maar twee van de officiƫle talen worden officieel ondersteund door de Picosystem:

Ik koos voor C++, om verschillende redenen:


https://github.com/Dobefu/picosystem-tetris